050 3703241 myynti@podcastory.fi

 

Miksi et tekisi podcastia?

 

Podcastin tulemisesta on puhuttu jo toistakymmentä vuotta,  olisiko niiden aika nyt?   Meidän mielestä on. Niinkuin monen muunkin mielestä. 

 

Listasimme alle muutamia seikkoja, jotka ovat vaikuttaneet siihen, että podcastit ovat nousseet niin suureen suosioon.

 

Podcast on uinut taskuusi. Ja autoosi. Ja bluetooth-kaiuttimeesi… 

Viimeisen kymmenen vuoden aikana älypuhelimet ovat valloittaneet myös suomalaisten taskut. Älylaitteista löytyy podcast-sovellukset esiasennettuina. Podcastien kuuntelijoista 72 % kuunteleekin podcasteja juuri matkapuhelimellaan.  Myös useimmissa uusissa ja uudehkoissa autoissa on usein jo valmiina bluetooth-ratkaisu, joten esim. podcastin kuuntelu on helppoa ja vaivatonta.  Miksi et sitten tarjoilisi sisältöjä näihin kanaviin?

Kuulokkeista tullut jo työpaikkojen standardi.

Tänä päivänä työtä tehdään yhä useammin avokonttoreissa tai esim. coworkeissa, joissa esim. työrauhan vuoksi kuulokkeet tai korvanapit ovat varsin tavallinen ratkaisu. Silloin on hyvä kuunnella podcasteja. Monet niin tekevätkin. 

Kirjasto taskussasi.

Äänikirjojen nousua on odoteltu pitkään. Vuoden 2018 voi todeta olleen niiden läpimurtovuosi. Useat toimijat tarjoavat niitä edulliseen kuukausihintaan. Ehkä sinäkin olet niitä jo kuunnellut?

Aamulenkki toi yrityspäättäjät podcastien ääreen.

Jari Sarasvuon mainio Aamulenkki vuonna 2017 todellakin opetti suomalaisen bisnesväen kuuntelemaan podcasteja. Aamulenkki oli ilmiö. Voisiko sinun podcastisi olla seuraava ilmio?

Podcastit ovat liikkuvan ihmisen kumppani.

Suomalaiset liikkuvat entistä enemmän. Ja niissä hetkissä äänisisältö on vahvasti mukana.  Moniko lukee lehteä joukkoliikennevälineissä? Entä kuntosalilla? Lenkillä?

Massamediasta niche-yleisöihin.

Uskomme, että  massamedian aika on tavallaan ohi. Ihmiset siirtyvät kuluttamaan sisältöjä, jotka massamedian kultakaudella tuntuivat niche-sisällöiltä.  Miltä nyt tuntuu, onko esim. koiraharrastajat, veneilijät tai vaikkapa golffarit niche-yleisöjä?  Podcast toimii parhaiten, johonkin tiettyyn asiaan tiukasti rajatuilla sisällöissä. Podcast on intensiivinen, melkoisen jakamattoman huomioarvon media.  Sitä voisi kutsua vaikka intohimomediaksi.

Jo miljoona suomalaista kuluttaa podcasteja.

Podcastien kuuntelu on vahvassa nousussa maailmalla. Yhdysvalloissa podcastit ovat nousseet jo merkittävän suuren kansanosan suosioon.    Ruotsissa suosituimmat podcastit vetävät puoleensa jo puoli miljoonaa kuuntelijaa viikkotasolla.  Radiomedian uusimman podcast-tutkimuksen mukaan jo miljoona suomalaista kuuntelee podcasteja.  Alla muutamia pointteja tutkimuksesta.

  • joka neljännes suomalaisista aikeissa lisätä podcastin kuuntelua lähitulevaisuudessa
  • 29 % 16-64-vuotiaista suomalaista kuuntelee podcasteja kuukausittain
  • podcastien kuunteluun eniten aikaa käyttävät 45-54 -vuotiaat, noin 82 minuuttia viikossa
  • podcasteja kuunnellaan tyypillisesti matkapuhelimen (72%) kautta
  • podcasteja kuunnallaan niin kotona, työmatkoilla, töissä tai harrastuksissa.

 

Podcastory tekee podcastit helpoksi! 

 

Voit pyytää meidät kumppaniksi esimerkiksi

– konseptointiin, sisältösuunnitteluun ja tekniseen toteutuksen ja julkaisuratkaisujen valintaan
– pelkkään tekniseen toteutukseen
– podcast-sarjasi jakelussa ja markkinoinnissa avustamiseen
– tai vaikka kokonaisvaltaiseen avaimetkäteen-ratkaisuun, jossa kerrot meille vain tavoitteesi.  Me hoidamme kaiken muun.

Teemme myös teknisen tuotannon alihankintaa mainos- ja viestintätoimistoille, sekä podcasteihin osallistuvien keskustelijoiden valmennusta.  Kysy siitä lisää myyntipalvelustamme.

Tutustu koko palvelutarjontaamme tästä

Pyydä tarjous podcastista

× Moi, voinko jotenkin auttaa Sinua?